Interim-directeur


Met mijn jarenlange ervaring als schoolleider en meerscholendirecteur ben ik goed inzetbaar als interim-directeur. Ik bied stabiliteit, overzicht en daadkracht in periodes van verandering, ziekte of transitie. Ik werk vanuit vertrouwen, met oog voor de mensen in de organisatie én de ontwikkelbehoefte van de school. Altijd gericht op duurzame verbetering, zodat de school na mijn vertrek zelfstandig verder kan.



Coaching en begeleiding (directeuren)


Voor startende en ervaren directeuren bied ik persoonlijke coaching en begeleiding op maat. In een vertrouwelijke setting reflecteren we op leiderschap, persoonlijke ontwikkeling, strategisch handelen en teamdynamiek. Ik stel de juiste vragen, denk mee in oplossingen en ondersteun bij het versterken van leiderschap vanuit verbinding en visie.



Onderwijsadviseur



Ik ondersteun schoolteams en organisaties bij uiteenlopende onderwijskundige vraagstukken. Denk aan het verbeteren van de onderwijskwaliteit, het versterken van de teamcultuur, of het ontwikkelen van een gedeelde visie. Altijd met oog voor de praktijk, de mensen en de context waarin gewerkt wordt. Ik geloof in eigenaarschap en begeleid teams zodat zij zelf verder kunnen groeien.


Schoolanalyse


Een grondige en objectieve analyse geeft vaak helderheid over wat goed gaat en waar ontwikkelkansen liggen. Door middel van audits breng ik het onderwijs, de kwaliteitszorg en de professionele cultuur in kaart. Mijn aanpak is open, betrokken en zorgvuldig. De uitkomst is een rapport met concrete adviezen waar je direct mee aan de slag kunt.



Gastdocent


Als gastdocent deel ik mijn kennis en ervaring graag met (toekomstige) schoolleiders, intern begeleiders of andere onderwijsprofessionals. Dit doe ik onder andere bij de AVS, maar ook voor andere organisaties die op zoek zijn naar een inhoudelijk sterke en praktijkgerichte bijdrage. Thema’s die ik behandel zijn o.a. leiderschap, teamontwikkeling, kwaliteitszorg en veranderprocessen.




“Ik richt mij op verbinding, relaties en het scheppen van een context waarin de aanwezige kennis en kunde tot bloei kunnen komen.”